کیان جونمکیان جونم، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره
نوژان جونمنوژان جونم، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره

کیان و نوژان

سوال .....سوال

1393/5/28 11:20
452 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همه دوستای خوبم و پسر قشنگممحبت

امروز میخوام یه پست بزارم و فقط سؤالایی که تو طول روز میپرسی و برات بنویسم آرام....

شاید برای خیلی ها خنده دار باشه اما این سؤالا انقدر زیاد و طولانین که همه شون یادم نمی مونه و باید یادداشتشون کنم پسر قشنگم  تو کلی کنجکاوی و منم کیف میکنم با این همه کنجکاوی.....

فقط ای کاش این همه کنجکاوی و خرابش نکنم و خوب پرورشش بدم!!!!

البته بیشتر سؤالات جنگی هستن اما خوب سؤالات غیر جنگی هم کم نداریم!!!

اول تمام سؤالات هم کلمه مامان  وجود داره!!!

 

 

تمام سؤالات زیر بعد از دیدن یه صحنه برق گرفتگی تو برنامه اورژانسی شبکه پویا پرسیده شدن:

مامان توی برق اسکلت داریم؟ نه پسرم

پس چرا این پسره تو تلویزیون دست به برق زد و اسکلت شد؟ چون بدن خودش خشک شد و شبیه اسکلت شد

آهان یعنی پوستش خشک شد ؟آره پسرم (بعد هم سریع میگی میخوام تکرار کنم که یادم بمونه)

مامان هیچ پلیسی نمیتونه آمبولانس و جریمه کنه؟ نه پسرم

چرا؟ چون آمبولانس کار خلافی انجام نمیده

اگرم بخواد جریمه کنه آبولانس واینمیسته چون میخواد مریضاش و برسونه؟ بله پسرم

مامان 115 اورژانسه؟بله

مامان مرکز اورژانس جایی که پر از آمبولانسه؟بله

مامان مثل مرکز پلیس میمونه؟پر از ماشینای آمبولانس؟بله

 

 

 

اینم از سؤالای سربازی و جنگ که تمومی نداره...............

 

مامان سربازا هم صندل میپوشن؟بله(اگر بگم نه دیگه صندل نمیپوشی)

مامان پس کی اون کچمه های (چکمه)سیاه و میپوشن؟

مامان یه سرباز وقتی نیروی کمکی بخواد چه کار میکنه؟با بیسیم درخواست کمک میکنه

مامان بعد که نیروهای کمکی اومدن بهشون چی میگه؟ میگه دشمنا حمله کردن شما هم باهاشون بجنگین

مامان اگه یه سربازی به حرف فرمانده گوش نده چی میشه؟

مامان فرمانده میتونه سربازا رو دستگیر کنه؟

مامان چرا بچه ها رو سربازی راه نمیدن؟

مامان اگه من بزرگ شدم رفتم سربازی میشه فرمانده بشم ؟ بله پسرم میشه

اونوقت دوتا فرمانده با هم میشه؟

مامان سربازا هم تو ماشین میشینن کمر بند میبندن؟

مامان سربازا هم تو ماشین آهنگ گوش میدن؟

مامان آدما با چند تا تیر میمیرن؟

مامان تانک با چند تا تیر آتیش میگیره؟

مامان سربازی که با هلیکوپتر میجنگه چطوری تیر اندازی میکنه؟(منظور سربازی هست که تو هلکوپتره و دستش به فرمونه!!!!!)

مامان اگه لباس یه سربازی رنگ یه سرباز دیگه باشه اونا با هم دوستن؟

مامان سربازا اگر بلد باشن بدون تفنگ بجنگن فرمانده بهشون چی میگه؟

 

 

 سؤالات متفرقه:

مامان  آتش نشانی وقتی یه جایی آتیش بگیره و بیاد آژِیر میکشه که همه بفهمن یه جا آتیش گرفته؟

مامان اژدها الان عوجود (وجود) داره؟نه پسرم قبلا بوده الان دیگه نیست

مامان یعنی مردم قبلا اژدها دیدن؟

مامان ماه سرده و خورشید گرمه؟

مامان درخت ها هم زندگی میکنن؟

مامان چرا شب میشه؟

مامان الان شب شده؟بله پسرم

وای یعنی باید بخوابیم؟ نه حالا به این زودی نمیخوابیم

مامان میشه اصلا نخوابیم؟

مامان من بزرگ شدم میشه هم سرباز بشم هم خیاط ؟

چرا خیاط مامان؟ آخه تو نمیزاری من به سوزن دست بزنم میخوام بزرگ شدم خیاط بشم و هر چقدر دلم خواست با سوزن بدوزم!!!!!!!!!!!

مامان منم بزرگ شم میتونم سر کار انتخاب کنم؟ بله عزیزم

یعنی منم میرم سر کار و مثل بابا پول در میارم؟بله

مامان اونوقت خیلی پولدارتر از حالا میشیم نه؟

مامان ما الان تو آسمون آویزونیم؟ یعنی چی مامان؟            

آخه شنیدم کره زمین تو آسمونه پس چرا ما نمی افتیم؟

(من اصلا در مورد کهکشانها حرفی بهش نزدم کتابی هم در این مورد نداره نمیدونم شاید تو تی وی چیزی دیده همیشه فکر میکردم خیلی براش زوده و متوجه نمیشه)

وای حالا چطوری جاذبه رو براش توضیح بدم؟

از خیر جاذبه گذشتم و بهش گفتم کره زمین واقعا تو آسمونه ولی چون خیلی بزرگه ما از روش نمی افتیم.

مامان هفت تا کره زمین دیگه هم تو آسمون هست؟نه پسرم اونام کره ان اما نه کره زمین اسماشون فرق میکنه و فقط یه کم شبیه زمینن

مامان میشه اسماشون و بهم بگی ؟ (وای حالا اشتباه نگم!!!)مشتری،ماه،مریخ

مامان مشتری همونیه که تو باب اسفنجی میره تو رستوران آقای خرچنگ!!!!!!!!

(این و دیگه واقعا نمیدونستم چطوری توضیح بدم)

و سوالات در مورد کهکشان همچنان ادامه دارند.....

مامان قورباغه غذاش چیه؟پشه(این سؤال خیلی غیر منتظره پرسیده شد )

مامان قورباغه ها شبا میخوابن؟(سریع فهمیدم چی میخواد بگه)بله پسرم بیشتر حیوونا شبا میخوابن

مامان اگه نمیخوابیدن یه دونه اش و میاوردیم تو اتاق من تا پشه ها رو بخوره که دیگه شبا نیان من و نیش بزنن!!!!!

 

قربونت برم انقدر ذهنت پویاست و روابط بین مسائل و انقدر خوب درک میکنی

 

 

شما فکر کنید من یه درصد بتونم جواب یه سوال و ندم یا بگم نمیدونم!!!!!!!!!!

 

 

 

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست..............................................

 

پسندها (11)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (16)

مامان مینا
27 مرداد 93 16:32
ای جانم کیان جان چه سوالای جالبی میپرسه واقعا مشخصه چقد به همه چی دقیق و کنجکاو هست مریم جون خدا کمکت کنه چطوری جوابارو زود پیدا میکنی که نتونه ازشون برعلیه مثلا نخوابیدن استفاده کنه؟ ولی اون سوالش که گفته بود ماه سرده و خورشید گرمه خیلی چسبید میگن مردا کلی نگرن و زنها جزیی نگر ولی کیان جون مشخصه از الان چقد به همه چی جزیی نگاه میکنه و دقیقه . واقعا عالی بود کیف کردم از سوالاتش.
مریم(مامان کیان)
پاسخ
فقط وقتایی که جواب یه سؤال و ندونم اوضاع خیلی بد میشه انقدر اصرار میکنه مامان خواهش میکنم جوابمو بده ... منم نمیخوام جواب اشتباه بدم و خلاصه ماجرا ادامه دارد!!
مریم مامان آیدین
27 مرداد 93 17:49
ای جوووووووووووووووووووونم قربونت برم من کنجکاو پر اطلاعات خوشـــــــــــــــگلم واااااااااااااااااااااااای مریم من عاشق کهکشان شناسی این وروجک شدم اینارو از کجا یاد گرفته فسقلی باهووووووووووووشم؟؟؟ یعنی عاااااااااااااااااشـــــــــــــــــــــقتم کیان جووووووووووووووووووونی
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنون خاله جونش میبینی اونوقت من دنبال بی توجهی و ... بودم
مریم مامان آیدین
27 مرداد 93 17:51
مریم حالا که انقدر دوخت و دوز دوست داره شاید اون اسباب بازی با دونه هایی که باید نخ بشه براش جذاب باشه.... ای جووووووونم سرباز کوچولو که دوست داره حتی خوردن و خوابیدنش شبیه سربازا باشه
مریم(مامان کیان)
پاسخ
اتفاقا تو شهر کتاب دیدمش اما خوب هنوز تصمیم جدی برای خریدش نداشتم
مریم مامان آیدین
27 مرداد 93 17:53
مریم تصور کن این تو ذهنش آهنگ تو ماشین گوش دادن و کمر بند بستنو هم تطبیق میده با دوران سربازی و سوال میکنه یه وقت این کارا سوسول بازی نباشه!!! خوب یه قورباغه بخر تو اتاقش باشه خوووووووووووب
مریم(مامان کیان)
پاسخ
مریم جونم کیان تمام مسائل روزمره اش و به سربازی ربط میده فکر کن با این مامان ترسو قورباغه !!!
مامان امیرصدرا
28 مرداد 93 22:34
عزیزم چه قدر سوالات شما جالب است عکس های شماهم خیلی قشنگ است اتلیه میرین عکس میگیرین
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنون نه این عکسا رو خودم میندازم
الهه مامان سلما
29 مرداد 93 6:28
ببینم از توو این بچه میتونید یه دانشمنددربیارید یا نه؟ یعنی ما الان آویزوونیم؟!!! یعنی جدا از سؤالات جنگیش که معلومه حسابی تو ذهنش میپرورونه روش کار میکنه، باقی سؤالات کاملا فلسفی و مرتبطن و اکثرشونو تو آزمون دکترا دیدم!!!!فک کن... خاله فدا، دانشمند کوچولوی من...
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خدا نکنه عزیزممن خودم هم عاشق اینم که میتونه مسائل و این طوری به هم ربط بده
مامانِ یسنا
29 مرداد 93 9:37
جونم عززززیزم چه سوالایی میپرسه یعنی واقعا باید به این سوالا جواب بدی؟! من که کم آوردم... لازم شد معلوماتمو بالا ببرم ...
مریم(مامان کیان)
پاسخ
وای وقتی بگم نمیدونم انقدر اصرار میکنه و میگه مامان خواهش میکنم که یا از اینترنت یا از کتابای توی خونه یه چیزی در میارم و بهش میگم!!!
مامانِ یسنا
29 مرداد 93 9:39
گفتم که پسرت هوشِ سرشاره
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنون شما لطف دارین
فائزه مامانه سوگند
29 مرداد 93 17:22
قربون این سئوالهای بی انتهای کیان جون برم من عزیزم که انقدر کنجکاو هستی و با این سئوالات مامانتو درگیر می کنی من با قورباغه حال کردم چی شد به فکر این جاندار دو زیست چندش افتادی خاله جون البته که حس اختر شناسی و کهشان شناسیشم تحسین برانگیزه کلا کیان جونم خلاقه و فکر کنم خیلی هم همزاد پنداری می کنه درسته مریم جون؟ من عاشق بچه های خلاق و پرسشگر هستم این نشونه هوششونه می بوسمت خاله جونم
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنونم فائزه جون همین طوری نشسته بود یه دفعه اون سؤال قرباغه رو پرسیدکلا سؤالاتش بدن مقدمه چینی و یه دفعه ایه به نظرم همین طوری که بازی میکنه ذهنش هم مشغول تجزیه تحلیله
فائزه مامانه سوگند
29 مرداد 93 17:26
مریم عزیزم ممنونم که دلداریم دادی و تو غمم همدردی کردی انشالله همیشه سایه پدر و مادر گلت بالای سرت باشه عزیزم و تندرست و سالم باشی و کنار همسری و کیان جووووووووووووووونم زتدگی شاد شاد داشته باشی و خودتم همیشه سالم باشی چون خانواده با نفسهای شما جون میگرن تو رو خدا همیشه به فکر سلامتی خودتون باشید و مشکلات کوچیک جسمی رو بزرگش کنید و درمانش کنید ببخشید من خیلی نوشتم بی ربط با ربط ولی دوست دارم مامانها همیشه سالم و تندرست باشند و چراغ هیچ خونه ی خاموش نشه
مریم(مامان کیان)
پاسخ
این حرفا چیه تو که چیزی ننوشتی که زیاد باشه قربونت برم بازم ممنونم و خواهش میکنم
مامان شيوا
29 مرداد 93 21:38
ماشا... به اقا کیان با این سوالاش ببوسین گل پسرتونو راستی مامانی این عکسای کیان خیلی خوشگلن با کدوم نرم افزار یا سایتی کار کردین؟
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنونم با همین سایت های طراحی آنلاین این کار و میکنم آدرسش تو وب خودمون هست
نیرا
31 مرداد 93 15:01
خیلی سوالای بامزه ای می پرسه، من عاشق سوال پرسیدن بچه هام ولی واقعا ادم خیلی وقتا کم می یاره و هنگ می کنه خدا حفظش کنه
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خدا کوچولوی ناز شما رو هم براتون نگه داره
مامان امیرصدرا
1 شهریور 93 11:56
خیلی قشنگ است میشه بگید چه طوری؟ شما کار فتوشاب یاد دارین
مریم(مامان کیان)
پاسخ
اینا فوتو شاپ نیستن ... چند تا لینک تو وب خودمون هست به اسم قاب عکس با این سایت ها درستشون کردم خیلی هم کار باهاشون راحته یه سر بزنید اگر مشکلی داشتین بتونم کمکتون میکنم
ارام
2 شهریور 93 15:01
سلام کجایین؟خوبین؟ شما مریم ها وقتی نباشین چقدر اینجا سوت و کوره
مریم(مامان کیان)
پاسخ
سلام خیلی ممنون ما همینجاییم پشت سیستم شما لطف داری عزیزم
مریم(پرنیاوبردیا)
5 شهریور 93 21:20
مامان فرانک
7 شهریور 93 12:40
مریم جون اول از همه سلام فدات بشم خاله جون که اینقدر سوالات قشنگ و زیباست از اینکه خلاقانه سوالاتت به زبون میاری خیلی خوشحالم مریم جون اجازه بده هر سوالی که داره ازت بپرسه و با دقت گوش بده و با لبخند جوابش بده و جوری چهرت نشون بده که منتظر سوال بعدی هستی و خسته نشدی توضیح دادنش اینجا وقت و زمان میبره که بخوام دلیل اینا رو برات بنویسم ......... دوست خوبم حیف که کیان با این همه استعداد و خلاقیت نتونه جواب سوالاتش بگیره و دلزده بشه از سوال پرسیدن ....... پرسیدن سوالات بچه ها نشون دهنده ذهن پویا و هوش بالاست ...... میتونی براش کتابهای علمی در سطح کودکان هست براش بخری و همینطور سی دی های آموزشی .....
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنونم فرانک جون به خاطر راهنمایی خوبت چشم حتما همین کارا رو میکنم