کیان جونمکیان جونم، تا این لحظه: 14 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره
نوژان جونمنوژان جونم، تا این لحظه: 9 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره

کیان و نوژان

در جواب فرزندم....

1393/2/16 13:00
361 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همه دوستای خوبم آرام این شعر و حتما بخونید البته من خودم دختر ندارم اما واقعا من و تحت تاثیر قرار داد (البته فکر نمیکنم دختر و پسر داشته باشه اگه میگفت فرزند کاملتر بود)

 

در جواب دخترم که پرسید:چرا مرا به دنیا آورده ای؟

زیرا سال های جنگ بود

و من نیازمند عشق بودم

برای چشیدن طعم آرامش

زیرا بالای سی سال داشتم

و میترسیدم از پژمردن

پیش از شکفتن و غنچه دادن

زیرا طلاق واژه ایست

تنها برای مرد و زن

نه برای مادر و فرزند

زیرا تو هرگز نمی توانی بگویی:

مادر سابق من

حتی وقتی جنازه ام را تشیییع میکنی

و هیچ چیز،هیچ چیز در این دنیا نمی تواند

میان مادر و فرزند جدایی افکند

نفرت یا مرگ حتی

و تو بیزاری از من

زیرا تو را به دنیا آورده ام

تنها به خاطر ترسم از تنها ماندن

و هرگز مرا نخواهی بخشید

تا زمانی که خود فرزندی به دنیا آوری

ناتوان از تاب آوردن خاکستر سوزان رویاها و آرزوهای دور و درازت........

فریده حسن زاده

 

پی نوشت:فریده حسن زاده برای این شعر به عنوان نامزد دریافت جایزه ادبی پوشکارت معرفی شد.

پسندها (3)

نظرات (8)

مامان سهند و سپهر
16 اردیبهشت 93 12:53
سلام مریم جون خوبی؟ کیان جونی خوبه ؟ مطلب زیبایی بود ... همونجور که حدس می زدی خوشم اومد فقط نمیدونم چرا تموم مطالبت فونتش درسته ولی این اصلا خونده نمیشد و و فونت چینی داشت! که من هم کپی کردم توی وورد تا تونستم بخونمش و فارسی شد زیبا بود ممنونم
مریم(مامان کیان)
پاسخ
ا برای خودم که درسته من اصلا فونت و عوض نکردم فقط سایز اش و بزرگ کردم حالا چه کارش کنم؟؟
مامان سهند و سپهر
16 اردیبهشت 93 13:04
درست شد مریمی مرسی دوست خوبم
امیرحسین کوچولو نفس ما
17 اردیبهشت 93 1:46
خیلی قشنگ بوووود
دخــღـلی شکلـک
17 اردیبهشت 93 15:32
خیلی قشنگ بود ارادتمند آبجی گلم
مریم(مامان کیان)
پاسخ
خیلی ممنونم عزیزم
مامان یسنا
17 اردیبهشت 93 22:53
خوشمان امد
الهه مامان سلما
18 اردیبهشت 93 2:04
دختر و پسر نداشت! خیلیییییی قشنگ بود، پر از بغض شدم...
مامان کیان
18 اردیبهشت 93 11:13
مریم جون خیلیییییییییییی قشنگ بود .اما به قول شما خطاب به فرزند بود نه به دختر یا پسر .....ولی خیلی خوب بود
مامان فرانک
18 اردیبهشت 93 15:25
مثل همیشه عالی